יום שישי, 14 בינואר 2011

תיקון מצבות

משך הזמן עושה את שלו, ולעיתים המצבות נפגמות ומאבדות מצורתן המקורית, על מנת להחזיר את המצבה לקדמותה יש צורך בשירות תיקון מצבות מקצועי.


עם הזמן, המצבות נשחקות, נפגעות ומתבלות. תזוזת האדמה, החול, האבק, הגשם ואפילו גזעים של עצים וצמחים, יכולים לפגוע במצבה ולהרוס את המראה שלה ואת הכתוב עליה. הרבה פעמים אנחנו יכולים לראות בבתי קברות קברים שלא ניתן לקרוא את הכתוב עליהם, או מצבות שבורות והרוסות.


הצורך בתיקון מצבות


על מנת שנחזיר את הכבוד למנוחים שבבתי הקברות יש צורך לבצע תיקון מצבות. בתי העלמין אינם אחראיים על תחזוקת המצבות וניקיונן ולכן תיקון מצבות נעשה אצל חברות המתמחות בתחזוקה ובשימור של קברים, ולא ניתן לעשות זאת אצל כל אחד.

תיקון מצבות נעשה במספר שלבים והעבודה דורשת מיומנות ומקצוענות, בעיקר משום שמדובר במקום רגיש מאוד, גם מבחינה נפשית וגם מבחינת החומרים, שחשוב מאוד לדעת איך לשקם אותם ולשמר אותם למשך שנים ארוכות.


מה כולל תיקון מצבות?


תיקון מצבות כולל בתוכו:
• ניקיון של המצבה ושל אזור חלקת הקבר
• ליטוש של שכבת האבן העליונה של הקבר והמצבה
• הבהרה של כתמים אשר נספגו בתוך האבן
• תיקון מקצועי של פגמים וסדקים
• חידוש האותיות שנשמטו או צביעתן מחדש של אותיות אשר חרוטות בתוך האבן עצמה
• מריחת חומר ניקוי מיוחד אשר מבריק את המצבה ומשמר עליה למשך זמן ארוך יותר


מהות הקבורה היא בהנצחת המת לדורות הבאים ובמשך שנים רבות, גם אחרי לכתנו עצמנו, ומצבה ראויה מנציחה את היקירים לנו, על כן, חובה עלינו לטפל במצבות של אהובינו שהלכו לעולמם ולא להזניח אותן ולהשאיר אותן פגיעות אל מול איתני הטבע והזמן.

תיקון מצבות אינו נעשה באופן יומיומי, זוהי פעולה שעלינו לעשות פעם במספר שנים. אם נדאג לשמור על המצבה ולנקות אותה באופן מקצועי כל כמה זמן, נוכל לשמור עליה ראויה וברורה לאורך שנים ארוכות ורבות.

למידע נוסף אודות שירותי אחזקת קברים בבתי עלמין >>


לייעוץ ועזרה ללא תשלום בכל שאלה בנושא תיקון מצבות ותחזוקת קברים - אנו בחברת גינות עדן לשירותכם:

050-4404409


תיקון מצבות קבורה
מצבה נקייה ובעלת מראה מכובד לאחר שירות תיקון מצבות של חברת גינות עדן