יום שישי, 10 בדצמבר 2010

כיצד לבחור בונה מצבות?

בחירת מצבה מזמינה התלבטות - מבחר המצבות גדול והמגוון רחב. העיקר הוא לבחור בחומרים איכותיים, בבעל המקצוע הנכון ולהקשיב לרחשי הלב


אבן חברון או אבן בזלת? כיתובים בולטים או חרוטים? ומה לכתוב מעבר לנהוג, אם בכלל? אלו רק חלק מהשאלות שבהן מתבלטים בני המשפחה, שאמורים מייד בקומם מהשבעה להזמין את המצבה כדי שתהיה מוכנה לעלייה לקבר ביום השלושים. ועוד לא הזכרנו את השיקול הכלכלי - ככל שהמצבה כוללת חומרי גלם מיוחדים יותר ו/או מעוצבת יותר מאמיר מחירה ועולה.

המתלבטים יכולים להיעזר בתצלומים ובדוגמאות מוחשיות שכל בונה מצבות רציני מחזיק בבית המלאכה שלו. מלבד השיקול הכלכלי, כדאי ללכת לפי נטיית הלב. כל עוד נשמר כבודו של נפטר, אין "נכון" ו"לא נכון" - לכם הזכות להחליט על סוג האבן, צורת המצבה וסוג ותוכן הכיתובים שעליה.

הדבר החשוב לא פחות בבניית מצבות הוא האיש שבונה אותן. התרחקו מ"חאפרים" שפועלים ללא בתי מלאכה ומציעים לכם מחירים זולים במיוחד. המחיר הזול לא ישתלם בעתיד, כאשר תגלו סימני בלאי מוקדמים במצבה, סדקים ושברים עקב הנחת יסודות רשלנית וחיבור חובבני בין חלקי האבן ושאר פגמים הנובעים בשימוש בחומרי גלם גרועים וגימור לא מקצועי.
בחירת בונה מצבות אמין ובעל ניסיון תבטיח מצבה עמידה ואיכותית לאורך שנים רבות מאוד.

עם זאת, יש לזכור שגם מצבות איכותיות ומוקפדות חשופות לכל תנאי מזג האוויר 24 שעות ביממה ואף יכולות להינזק על ידי אדם, בכוונה או שלא בכוונה.

גינות עדן מציעה לכם שירות של ניקוי ותחזוק מצבות וחלקות קבר באופן שוטף לכל אורך השנה, כולל חידוש מצבות ושיקומן וטיפוח צמחייה נאה בחלקת הקבר.

בחירת בונה מצבות מקצועי וטיפול שוטף במצבה לאחר הקמתה מבטיחה מראה מכובד ואסתטי של חלקת הקבר ושמירה על שלמותה של המצבה.


לייעוץ ועזרה ללא תשלום לגבי בחירת בונה מצבות - צור עימנו קשר ואנו נסייע לך:

050-4404409
* חברת גינות עדן איננה בונה מצבות