יום שישי, 19 בנובמבר 2010

כיתוב על מצבה

מילים שנשארות לנצח

כיתוב על מצבה היא אחת הדרכים להעניק לה פן אישי יותר

בפעם הבאה שאתם מבקרים בבית עלמין, עשו סיור קצר בין הקברים וקראו את הכיתובים שעליהן. תגלו שם עולם ומלואו: ציטוטים מן המקורות, אזכור בני משפחה שנספו בשואה, מספרים ומשירים; דברי הספד מרגשים; שמות תואר ושבחים – כל אלה חושפים טפח מהדרך שבה רצו מקימי המצבה לזכור ולהזכיר את המת.

כיתוב על מצבה הוא עניין אישי מאוד. מעבר לפרטי המידע הסטנדרטיים כמו שם ותאריך אפשר להוסיף למצבה כמעט כל כיתוב שעולה כמעט על הדעת, כל עוד הוא אינו כולל מכבד הן את המסורת ואת הנפטר.


הגבלים בכיתובים על מצבות


בבתי עלמין של חברה קדישא נהוג לבקש את אישורו של רב לגבי הוספת כיתוב על מצבה שחורג מן המידע הרגיל, אך אישורים אלה ניתנים ברוחב לב למעט מקרים חריגים ביותר, כיוון שמובן כי כל משפחה רוצה וזכאית להנציח את הנפטר באופן הראוי בעיניה.


מה לכתוב על מצבה?


בימינו משמש האינטרנט כספרייה אינסופית שממנה יכולים בני המשפחה, באם אין להם רעיון מוכן מראש לכיתוב על מצבה, למצוא שפע ציטוטים ופתגמים מתאימים. עוד דרך להנציח את הנפטר בכיתוב מיוחד הוא לתארו בקצרה - פועלו, מעלותיו ואפילו תחביביו.


סוגי כיתוב על מצבה


לגבי האופן שבו ייקבע הכיתוב, גם כאן טווח האפשרויות גדול יחסית. אפשר להזמין אותיות חקוקות באבן, אותיות הבולטות מן וגם אותיות מודבקות. בדרך כלל נכללת כמות אותיות מסוימת במחירה הכולל של המצבה (והמחיר תלוי כמובן גם בסוג האותיות המבוקש) ועל כל אות נוספת תשלמו בנפרד מחיר של כמה שקלים בודדים.

מכיוון שכיתוב על מצבה הוא הדרך האפקטיבית ביותר להעניק לה משמעות אישית ומרגשת, יש טעם להשקיע את ההוצאה כספית (הזעומה יחסית) בכיתוב שתרגישו איתו שלמים ושיבטא את רגשותיכם באופן השלם ביותר.


לייעוץ ועזרה ללא תשלום בבחירת כיתוב על מצבה צרו עימנו קשר:

050-4404409


כיתוב על מצבה
תיקון כיתוב על מצבה ישנה



* אנו בחברת גינות עדן איננו מספקים שירות נוסח כיתוב על מצבה אך יכולים לסייע לך (ללא תשלום) בבחירת נוסח מתוך מאגר ניסוחים גדול שברשותנו.