יום שישי, 23 באפריל 2010

אזכרה - טקס אזכרה לנפטר

טקס אזכרה לנפטר
טקס אזכרה לנפטר
במסורת היהודית מושרש המנהג לערוך טקסי אזכרה ליקרים לנו אשר הלכו לעולמם.
לאזכרה המנוהלת לפי כללי הטקס הדתיים מועדים ומתכונת מוגדרת.

בקרב מי שמקפידים לערוך טקסי אזכרות מסורתיות והן אצל מי שאינם רואים הכרח לדבוק דווקא במתכונת זו, רבים מבקשים להקנות לטקס גוון ייחודי ואישי יותר וכן להבטיח כי הטקס יערך בצורה מכובדת ומרגשת.

פניה לחברות המתמחות במתן שירותי אזכרות היא הדרך להבטיח כי טקס האזכרה אכן יענה על ציפיות שכאלה.


שירותי אזכרות של חברת גינות עדן


בהתאם להעדפות הקרובים נוכל לגבש כל מתכונת של טקס אזכרה המשלב אלמנטים מסורתיים עם תכנים אישיים ייחודיים. אנו מנוסים במתן שירות טקסי אזכרות לכל שילוב אפשרי, מטקס מסורתי לחלוטין וכלה בטקס חילוני ללא שום סממנים דתיים.

עבור כל מתכונת שתבחרו, הסתייעות בשירות טקסי אזכרות תבטיח אווירה מכובדת ומרגשת אשר תשרת נאמנה את מטרת הטקס – זיכרון יקירינו.


מכלול שירותי אזכרות


כבודו של המת נמצא תמיד לנגד עינינו ולכן כל שירות שנוכל להגיש לכם יבוצע במקצועיות ובאיכות בלתי מתפשרת. אנו ערוכים להציע מגוון רחב של שירותים כך שנוכל לסייע בכל שלב של ארגון ועריכת הטקס:

• ניקוי חלקת הקבר והמצבה לקראת הטקס:
למרות שזכרם של יקירינו תמיד עמנו לעיתים חולף זמן לא מועט, אפילו שנה תמימה ויותר, בין הביקורים בבית העלמין. חלקת קבר ומצבה נקיים ומטופחים מהווים בסיס לטקס אזכרה באווירה המכובדת הראויה.

• הבאת פרחים או גלגל אבל עם הקדשה לשם הנחה בחלקת הקבר בעת הטקס:
הנחת פרחים על קברם של יקירינו היא מן המנהגים היפים והמרגשים בעת שאנו באים להתייחד עם זכרם.

• הבאת נרות נשמה (כולל בתי נרות נשמה במידת הצורך):
הדלקת נר נשמה הוא מנהג עתיק יומין, מכובד ונפוץ. יש המייחסים למנהג זה סגולות של קשר ממשי עם נשמת המת אשר הדלקת הנר משמחת אותה ואף מסייעת לעילוי הנשמה לגן העדן. אנו נוכל לדאוג עבורכם לכל הדרוש על מנת לקיים מנהג זה.

• תיאום חזן אזכרות:
עבור מי שמבקשים שבטקס האזכרה יקרא חזן את התפילות המקובלות.

• כתיבת תכנים להקראה בעת הטקס:
אנו מיומנים ומנוסים בניסוח הספדים, דברי זיכרון, טקסטים מיוחדים אחרים הכול עלפי תיאור שתימסרו לנו על תכונותיו של יקירכם המנוח.

• ציוד נלווה, כיבוד ואף מוסיקה:
אנו ערוכים לדאוג עבורכם לשתייה וכיבוד קל, מקומות ישיבה (מוגנים משמש או מגשם לפי הצורך), מערכת הגברה כולל מוסיקה שאופייה יתואם עמכם ואפילו ליווי מוזיקלי חי.

• טקס האזכרה און ליין:
שידור טקס האזכרה בשידור ישיר באינטרנט (באתר גינות עדן) ישירות מבית העלמין למשפחה או קרובים השוהים בחו"ל.



אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולהתייעץ עמנו לגבי האופן שבו נוכל לעזור לכם לערוך טקס אזכרה נעים, מרגש ומיוחד:

050-4404409



טקס אזכרה לנפטר


קשה היא ההתמודדות עם אובדן אדם יקר. טקס אזכרה מאפשר התייחדות עם זכרם של בני משפחה ומכרים אשר הלכו לעולמם. בארץ נפוץ המנהג לקיים טקסי אזכרה בין אם במתכונת המסורתית, במתכונת חילונית או בדרך המשלבת ביניהן.

לפי כללי הטקס הדתי באזכרות המתקיימות בבית העלמין, בסמוך לקבר, יאמרו תפילה מיוחדת לעילוי הנשמה, פסוקי תהילים וכן קדיש והשכבות. באזכרות בבית הנפטר, בית אחד מקרוביו או בבית הכנסת יאמרו בדרך כלל תפילות מנחה וערבית, תפילת אשכבה ודברי תורה לכבוד הנפטר, כמו כן יוגש עלפי רוב כיבוד קל ולעיתים אפילו ארוחה.

מי שמבקשים להקנות ייחודיות ופן אישי לטקס האזכרה נוהגים לקרוא טקסטים כגון סיפורים ותיאורים אודות המנוח, דברי הספד, שירים וכו'. יש הנוהגים להשמיע קטעים מוסיקליים, בין אם בביצוע במקום הטקס או מוקלטים, להקרין קטעי וידאו ערוכים או מצגות.

לטקס אזכרה חשיבות רבה, הטקס מהווה הזדמנות לחלוק כבוד לאדם אהוב שנפטר, להיזכר בו כפי שהיה, לפגוש ולחלוק את המעמד עם קרובים ומכרים אחרים אשר גם הם מרגישים בחסרונו של יקירינו, מתגעגעים אליו ומבקשים את ההזדמנות להתייחד עם זכרו.

בכל דרך בה בוחרים לערוך את הטקס מסממני האזכרה הם אווירה מכובדת ומרגשת בה מתערבבים הצער שבאובדן עם המזור שמקנה האפשרות לשמור ליקירינו מקום בחיינו אפילו לאחר מותם.


אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולהתייעץ עמנו לגבי האופן שבו נוכל לעזור לכם לערוך טקס אזכרה נעים, מרגש ומיוחד:

050-4404409


חברת גינות עדן בע"מ מספקת שירות טקס אזכרה לנפטר בבתי עלמין רבים ברחבי ישראל בנאמנות ומצוינות ללא פשרות. החברה מספקת שירותים לאלפי משפחות, חברות, מועצות דתיות והינה ספק משרד הביטחון. החברה גאה להוביל שינוי חיובי בתחום ההנצחה והזיכרון במדינת ישראל באמצעות מכלול שירותים בסטנדרט הגבוה ביותר.