יום שישי, 2 בינואר 2009

מצבות וקברים בבתי עלמין

בתי עלמין • מצבות • מצבה • קברים • בית עלמין • אתר הנצחה • הדלקת נר נשמה וזיכרון • מצבות קבורה

לעיתים אנו עדים למראה המצער של קברים מוזנחים ומלוכלכים בבתי עלמין, קברים שדומה כי איש אינו מטפל בהם בשנים שעברו מאז מועד הפטירה. קבר כזה מכוסה באבק ובעשב, המצבה דהתה והכיתובים כבר אינם נראים היטב. מסביב לקבר הצמחייה גדלה פרא לפעמים ואין פינה מסודרת לישיבה ולהתייחדות עם המנוח. אין מחזה קשה יותר עבור משפחה שעולה לקבר ונאלצת להתמודד עם המחזה הלא נעים הזה.

גינון וניקוי מצבות - בית עלמין רעננה:
הקמת גינות ואחזקת קברים בבתי עלמין
משפחות רבות דואגות לטפח, לשמור ולטפל בקברי יקיריהן בעצמן. טיפול בקברים ובמצבות דורש ניקוי תכוף של המצבה ושל אזור חלקת הקבר שסביבה, ניכוש עשבים, שתילת פרחים עונתיים וצמחים יפים בחלקת הקבר וסביב המצבה, ניקוי והברקה יסודית של המצבה והכיתוב על המצבה, הדלקת נר נשמה וזיכרון ועוד.

אך בעוד ישנן משפחות רבות המתגוררות בקרבת בית העלמין בו קבור יקירן ומסוגלות לעשות זאת בצורה עצמאית ולעיתים קרובות במשך כל ימות השנה, ישנם גם משפחות רבות שאינן מסוגלות לעשות זאת. לרוב מדובר בעיקר באנשים מבוגרים, חולים או במשפחות אשר מתגוררות במרחק רב מבית העלמין.

במקרים כאלו מתקשים בני המשפחה לשמר את מצבות וחלקות הקברים של יקיריהן ולהתעסק באופן תכוף עם הטיפול במצבות של קרובי המשפחה.

עבור מקרים אלו, בתי עלמין מחזיקים לעיתים בגננים ובאנשי מקצוע, שתפקידם לתחזק באופן קבוע את הקברים. הם עוברים בין חלקות קברים, משקים את הצמחים, מנכשים עשבים ומנקים את המצבות. בכך הם שומרים גם על מראה מכובד ונאה של בית העלמין זה ובו בזמן שומרים על כבוד המת ועל מראה נקי, מטופח ומכובד של המצבה עבור בני המשפחה.

עם זאת, הטיפול שמעניקים בתי עלמין אלה לקברים, למצבות ולסביבת הקבר הוא בסיסי למדי ובדרך כלל אין הם עוסקים בנושאים כגון הנצחה, עיצוב מצבות או הדלקת נר זיכרון.

עיצוב ואחזקת מצבות - בית עלמין קרית שאול בתל אביב:
אחזקת מצבות בבתי עלמין
לפיכך, ישנם חברות ואנשי מקצוע שמעניקים שירותים ייחודיים עבור בני משפחות שאינם מסוגלים עוד לטפל כראוי במצבות והחלקות הקבר של הנפטרים היקרים לליבם.
שירותים אלו כוללים את כל מה שדובר עליו בתחום של טיפול מצבות - תחזוקה של חלקת קבר והמצבה, גננות, ניקיון הקבר וסביבתו, ניקוי המצבה, טיפוח החלקה ועוד.
שירותים אלו ניתנים מספר פעמים בשנה, על פי בקשת הלקוח והם חוסכים זמן ועבודה יקרים.
כך יכולים בני המשפחה להסיר דאגה מליבם ולעלות אל קבר יקירן כדי לגלות חלקת קבר נקייה, מטופחת ובעלת מראה מכובד ונאה.
כך יוכלו בני המשפחה להתייחד עם הנפטר בשקט, להניח זרי פרחים ולהתאבל על קברו – גם אם חלפו שנים רבות מאז הפטירה.

משפחות רבות מבקשות להנציח את הנפטר על ידי פתיחת אתר הנצחה וזיכרון באינטרנט או הפקת ספרי זיכרון. אלה מכילים בדרך כלל אלבום תמונות של הנפטר, סיפורי חיים עליו, קורות חיים, חיבורים של בני המשפחה וחברים, הספדים ועוד.

כמו כן, משפחות רבות בוחרות דרכי הנצחה כמו הדלקת נר זיכרון ליד הקבר ובפינה שהוקדשה לנפטר בבית. על ידי פעולות הנצחה אלו, זכר המת לא נמוג, גם לאחר שנים וניתן להמשיך ולנצור אל זכרו ולהנחילו גם לדורות הבאים של המשפחה. כך ניתן גם לשתף קרובים, חברים, בני משפחה ואף זרים מוחלטים בזכרו ולגרום להם להכיר באמת את האיש שהיה.

שיפוץ וחידוש מצבות - בית עלמין ירקון:
חידוש מצבות - שיפוץ וחידוש מצבה ישנה בבית עלמין ירקון
דרך מכובדת נוספת להנציח את הנפטר היא על ידי עיצוב מצבות. כאן ממלא הטעם האישי תפקיד נכבד במסגרת מערכת השיקולים. ישנן משפחות המעדיפות מצבות פשוטות וצנועות וישנן כאלה שתעדפנה מצבות גדולות ובולטות, שלא ניתן להתעלם מהן בכניסה לבית העלמין.

הבחירה, בדרך כלל, תלויה באופי והמשפחה ואף באופיו של הנפטר. עיצוב מצבות כולל עיבוד, גימור ובניית מצבות קבורה מכל סוגי המצבות – מצבות שיש, מצבת אבן, מצבות גרניט או הקמת אנדרטאות מרשימות.
על ידי בניית מצבות זיכרון והנצחה, אפשר להבטיח את שימור זכרו של האהוב שילווה אותנו במשך כל ימינו.


גינות עדן - טיפוח ושימור מצבות יקיריכם

לפרטים נוספים אודות שירותים בבתי עלמין:

050-4404409


רוצים לשתף את חבריכם? רוצים להדפיס את הדף? רוצים להוסיף למועדפים?