יום שבת, 5 בדצמבר 2009

בתי נרות נשמה נגנבו ממצבות קבורה בבתי עלמין

מצבה בבית עלמין ללא בית נר נשמה
מצבה ללא מתקן בית נר
בעקבות עליית מחירי המתכות בעולם, התפתחה לה תופעה של כנופיות גבני מתכות בארץ אשר גנבו מתכות מכל הבא ליד: מכסי בורות העשויים מתכת בשבילים ציבוריים, עמודים, מספרי רכבים, שלטים ברחובות, שערים וגדרות.

למרבה הצער התופעה אף הגיעה לבתי עלמין בישראל – גניבת אותיות עשויות מתכת ונחושת על מצבות קבורה (הכיתוב על מצבות) ומתקני בתי נרות נשמה למצבות המיועדות להגן על להבת הנר מפני הרוח.

הסיבה לתופעה הינה עליית מחירי המתכות בעולם שהחלה בשנת 2004 והגיע לשיאה בשנת 2008.
אותן מתכות עוברות למגרשי מתכות, לסוחרים גרוטאות חוקיים אשר מייצאים את הסחורה הגנובה בעיקר לסין המתפתחת.

ללא ספק נזק רב נגרם לתעשייה בישראל מכיוון שיש לתקן את הנזקים מכספים ציבוריים לרוב אך הנזק הרב שנגרם בבתי עלמין אינו באחריות של חברה קדישא או במועצה הדתית אשר מנהלת את בית העלמין ולכן על משפחות הנפטרים לתקן את הנזק – לתקן את אותיות כיתוב על גבי מצבות הנפטרים ולהזמין בתי נר נשמה מקבלני מצבות או חברות המספקות שירותים בבתי עלמין.

למידע נוסף ודוגמאות אודות מוצרי בית נר למצבה

תופעת גניבת בתי נרות נשמה וזיכרון מבתי עלמין התפשטה על מרבית בתי העלמין בישראל וגרמה אבל למשפחות רבות אשר עלו לחלקות קברי יקיריהן וגילו שהקברים חוללו ולא יכלו להדליק נרות זיכרון לזכר יקיריהן ולהשאירם דולקים כפי שנהוג בטקס העלייה לקבר.

נר נשמה סולארי
נר נשמה סולארי
בימים אלו, משפחות הנפטרים דואגות לשקם את מצבות יקיריהן ורוכשות בתי נר למצבות ומתקינים אותם בעזרת בעל מקצוע בתוך אבן המצבות.

בנוסף, משפחות רבות מעדיפות לרכוש נר נשמה סולארי אשר ניתן להציבו על מצבה בעזרת דבק חזק וללא צורך בהזמנת איש מקצוע. ייחודיותיו של המוצר הוא שהנר הניצב בתוך בית הנר, דולק ומאיר ללא הפסקה כיוון שהוא פועל על אנרגיית השמש.

למידע ופרטים נוספים אודות המוצר נר נשמה

עצוב מאוד – ללא שום רגשות הגנבים הגיעו גם לבתי העלמין ועד היום, עשרות אלפי מצבות בבתי עלמין בישראל עדיין מחוסרות בתי נר נשמה וזיכרון וללא כיתוב על גבי המצבות.

היקף חילול מצבות בכמות כזאת לא זכורה בקרב מנהלי בתי העלמין השונים בישראל.


נכתב על ידי חברת גינות עדן המספקת שירותי הנצחה וזיכרון בבתי עלמין בישראל.
גינות עדן משווקת ומתקינה נרות נשמה בחלקות קברים בבתי עלמין בישראל.

לשתף / לסמן