יום שישי, 25 בפברואר 2011

שיקום מצבות

במשך הזמן נוצרת שחיקה של המצבה ושל הכתוב עליה, על מנת להחזיר אותה למצב ראוי, מכובד ואסתטי יש צורך בשיקום מצבות.


על אף העובדה כי מצבות עשויות מחומרים קשיחים, מאבנים ומשיש חזקים ועמידים, פגעי הזמן יכולים להזיק למצבות ומדי כמה שנים יהיה צורך בלתקן את המצבה ולהחזיר אותה למצב תקין.

הכיתוב שעל גבי המצבה יהיה הראשון שיפגע, האותיות יכולות ליפול או שהחריטה יכולה להיטשטש ולהימחק. בבתי קברות עתיקים אנחנו יכולים לראות לעיתים שכבר אי אפשר בכלל לזהות את מה שכתוב על גבי המצבה. הרוח, החול והאבק עושים את שלהם במשך הזמן.

חדירה של שורשים וצמחים אל תוך קירות הקבר יכולות למוטט אותו לחלוטין, הקירות יכולים לזוז או להישבר ויכולה גם להיווצר שקיעה של הקבר בתוך האדמה. מים וגשם יכולים גם כן להזיק למצבה, המים מחלחלים אל תוך האבן ושוחקים אותה.

אל מול כל אלה, יש צורך בשיקום מצבות על מנת לשמר את המצבה ולכבד את המנוחים.


שירותי שיקום מצבות


חברת גינות עדן מתמחה בשיקום מצבות ומציעה את שירותיה לאלו אשר מעוניינים לשקם את המצבה שנהרסה ולחדש את המצבה לחלוטין.

ראשית מנקים את המצבה וסביבתה, מלטשים את השכבה העליונה של האבן, מבהירים כתמים ולכלוך שהצטברו במשך הזמן, מתקנים סדקים ופגמים שונים, משקמים את האותיות הכתובות על גבי המצבה, אם בצבע, הדבקה או חריטה. לבסוף, מורחים חומר ניקוי מיוחד אשר מספק הגנה למצבה.


החשיבות בשיקום מצבות


שיקום מצבות היא הדרך הטובה ביותר להחזיר את המצבה למצב המקורי שלה ולחדש אותה לגמרי. גם אם נדמה כי כבר לא ניתן לעשות דבר עם המצבה, עדיין ניתן לשקם את המצבה ולהעניק לה מראה טוב יותר ומטופח יותר, ולהחזיר את הכבוד הראוי למנוח.

חשוב מאוד לבחור חברה המתמחה בשיקום מצבות, משום שמדובר בעבודה עדינה מאוד ורגישה מאוד, על ההתמקצעות והמיומנות הם אלמנט חשוב ביותר שיש לקחת אותו בחשבון.


לייעוץ ועזרה ללא תשלום בכל שאלה בנושא שיקום מצבות ואחזקת קברים - אנו בחברת גינות עדן לשירותכם:

050-4404409



שיקום מצבות
מצבה בעלת מראה מכובד לאחר ביצוע שירות שיקום מצבות קבורה על ידי חברת גינות עדן