כתבה על גינות עדן בעיתון TheMarker:
16.04.09 - מאת אפרת נחושתאי.
חברה לטיפוח ושימור קברים ומצבות בבתי עלמין
"בעבור 80-100 שקל בחודש אנשים יכולים להפסיק להרגיש אשמים"
כמו אצל החיים, גם הקבורה החדשה מסתמכת במידה רבה על מיקור חוץ.
כזה הוא השירות שמציע נדב פתאל, שהגה יוזמות עסקיות מנעוריו ומצא באחרונה נישה חדשה: תחזוקה וטיפוח
של מצבות וחלקות קבר. "תחום ההנצחה והאבל בישראל מפותח מאוד ואני לא יודע אם יש עוד מדינות שהעניין כל כך בולט בהן", הוא אומר. החברה שהקים, "גינות עדן", מציעה לאבלים טיפול שבועי או חודשי בחלקות קברים.
בכל ביקור מדליקים עובדי החברה נר נשמה, והם מעדכנים באופן קבוע את אתר החברה בתמונות של חלקות הקברים והמצבות. הם גם מאפשרים לאבלים לפתוח אתר הנצחה ללא תשלום ולהעביר אזכרות בשידור חי לטובת קרובי משפחה שחיים בחו"ל.
"יש לנו לקוחה שגרה באיטליה ושהוריה קבורים בבית עלמין ברחובות. כדי להגיע לחלקת קבר הוריה היא צריכה לעלות על מטוס. אין לה כל דרך לראות מה מצב הקבר, אם הוא נקי ומטופל", מספר נדב פתאל. "מדי חודש, כשהיא מפעילה את החשבון שלה באתר החברה וצופה בתמונות מעודכנות של הקבר, היא שולחת לנו מיילים נרגשים".
היוזמה של נדב פתאל לא נולדה מתובנה עסקית כלשהי אלא מחוויה אישית. כשביקר בקבר של סבו כמה שנים לאחר שזה הלך לעולמו, היה פתאל המום לגלות את ההזנחה במקום. לאחר שניקה את המצבה וגינן בעצמו את חלקת הקבר, וראה את תגובתה הנלהבת של משפחתו, הבין שאיתר צורך שהוזנח.
כיום יש לחברה של פתאל, שגובה 80-100 שקל בחודש תמורת השירות, יותר מ-800 לקוחות. "אנשים רואים את העובדים שלנו בבתי קברות ומתעניינים, או מגיעים מפה לאוזן", הוא מספר. "יש מישהו שנתנו לו שירות לפני חצי שנה, והיום אנחנו מטפלים כבר בשבעה קברים של המשפחה שלו. אנשים רוצים להמשיך הלאה ולא להתעסק באובדן, אבל חשים אשמה כשהקבר מוזנח, ואני מבין את זה. גילינו שיש הרבה מאוד אנשים שההנצחה של יקיריהם חשובה להם יותר מכל, והם יעשו הרבה כדי לשמור ולהנציח - גם אחרי עשרות שנים. זה מאוד יפה".
לחצו על הקישור מטה לצפייה בכתבה המלאה באתר TheMarker: לכתבה |
050-4404409 |