יום רביעי, 25 בפברואר 2009

כתבה על גינות עדן בעיתון גלובס


איך נראית חשיבה מחוץ לקופסה בתקופת מיתון?


מסתבר שהאש המניעה את היזמים דרך קבע לא מוכנה לדעוך גם בימי מיתון: איך נולדו היוזמות שמתעמתות עם המיתון, על איזה צורך הן מבקשות לענות, ואיך מתכוונים היזמים לכבוש את השוק הרדום? ארבעה יזמים מספרים.
18/02/09 - מאת ספיר פרץ, עיתון "גלובס".


נדב פתאל ובועז מוסיוב - בעלי חברת גינות עדן
להגדלת תמונת הכתבה
—◄ לחצו כאן


היוזמה - אזכרה בשידור חי מבית העלמין



בועז מוסיוב (36), וביחד הקימו את גינות עדן בהשקעה של כחצי מיליון שקל, לא לפני שעשו בדיקות היתכנות. "בדקנו מה המכשולים, מה מצב בתי העלמין בישראל, מה התגובות של אנשים לשירות, איזה שירותים נוספים הם היו רוצים לקבל, ואיך בכלל מגייסים לקוחות אבלים", מסביר פתאל, "רצינו לחוש את השטח. אני חייב לומר, שבהתחלה לא האמנתי שניכנס לתחום הזה כל-כך חזק. לא ידענו לאן זה יוביל אותנו".

• האם אתם מספקים שירותים במקום שבו חברות קדישא כשלו?

"אפשר לדמות את זה לעירייה ולתושב. העירייה מנקה עבור התושב את הרחוב אבל לא את ביתו. חברת קדישא מנקה את השטחים הציבוריים בבתי העלמין ולא את חלקות הקבר עצמן. לכן, השירות שלנו לא מתנגש עם חברות קדישא".

• מה הקושי הגדול בעסק מסוג זה?

"קושי נפשי. לא קל להתפרנס ממתים ומאבלים. אבל, מכתבי התודה של הלקוחות מפיחים בנו רוח חיים ומדרבנים אותנו להמשיך הלאה ולחולל מהפכה בבתי הקברות המוזנחים בישראל. חוץ מזה, זה מכניס אותך לפרופורציה בחיים".

• עד כמה גדול הביקוש לצילום אזכרות והלוויות בשידור חי?

"אנחנו מספקים בעיקר שירותי טיפוח, ניקיון וחידוש מצבות. מדי פעם, מזמינים אותנו לצלם אזכרות והלוויות. אגב, אנחנו קוראים לזה 'שידור ישיר' ולא 'שידור חי' כי מדובר במתים והמילה 'חי' לא כל-כך מתאימה פה".

• האם העסק רווחי?

"הגענו לאיזון בסוף 2008 ומתחילת 2009 העסק רווחי. אנחנו צופים לעבור השנה את המיליון וחצי שקל הכנסות, שעומדות כרגע על 960 אלף שקל".

• כמה עולה להזמין צילום של אזכרה ולתחזק קבר?

"בין 80 ל-100 שקל תחזוקה שוטפת של חלקת קבר, וכ-1,500 שקל אזכרה בשידור ישיר באינטרנט. היו שהזמינו טקס אזכרה מלא - מניין, רב, נר נשמה, פרחים וצילום ישיר - בתמורה ל-2,000 שקל".

• האם מיתון משפיע עליכם?

"העסק ממשיך לצמוח למרות המיתון. המיתון משפיע במובן הזה שללקוח לוקח היום יותר זמן עד שהוא קונה שירות. אם לפני שנה היה לוקח כמה ימים לסגור עסקה, היום זה יכול להימשך חודש ימים. לכן, אנחנו משקיעים יותר בפרסום".

• מה אבא שלך חושב על העסק, האם אתה מתייעץ איתו?

"אבא מרוצה ממה שאני עושה. הוא עוזר מאוד ותומך גם בייעוץ עסקי וגם בקשרים העסקיים שלו. אין החלטה מהותית בעסק שהוא לא חלק ממנה".



לצפייה בכתבה באתר גלובס - לחצו כאן

גינות עדן - טיפוח ושימור מצבות יקיריכם

לפרטים נוספים אודות חברת גינות עדן - חייגו:


050-4404409



רוצים לשתף את חבריכם? רוצים להדפיס את הדף? רוצים להוסיף למועדפים?